Sätra IF

Nu snösäkrar vi säsongen 2023/2024

Vi tar nu saken i egna händer för att tillsammans med medlemmar, privatpersoner och företagare snösäkra kommande säsong på Sätra Skidstadion. Efter en avslutad vintersäsong som inte blev som vi tänkt oss pga av ekonomiska begränsningar och väder blickar vi framåt!

I Sala har vi en av få konstsnöanläggningar i Västmanland för längdskidåkning, 15-20 minuter från Sala centrum i Sätrabrunn. Konstsnöanläggningen som drivs av Sätra IF har funnits sen 2014, elbelyst och med möjlighet att göra en slinga på upp till 2,6km blandad åkning med klassiska spår och skejtbädd.

Med anledning av att energipriserna har skenat i höjden de senaste säsongerna så kunde vi säsongen 2022/2023 av ekonomiska skäl inte tillverka tillräckligt med konstsnö för att få till vårt vanliga motionsspår och skidlekområde.

Konstsnö kräver snökanon, el, vatten, kyla och ideella krafter. Sätra IF har snökanoner, tillgång till vatten och snögubbar som är beredda att jobba dygnet runt under vinterhalvårets kallaste nätter. Men elkostnaden är för kostsam för föreningen och täcks inte av det driftsbidrag som anläggningen får. Därför ber vi nu om hjälp att säkra upp snötillverkningen för kommande säsong.

För 100kr säkrar vi en meter konstsnö kommande säsong. För 200kr två meter osv.

Varje köpt meter bidrar till att vi kan tillverka konstsnöskidspår till Salas alla skidåkare så väl motionärer, tränings-och tävlingsaktiva samt nybörjare. Varje snömeter möjliggör att vi kan bedriva snöträningar för våra barn- och ungdomsgrupper i föreningen samt skapa möjligheter för friluftsdagar m.m.

Vill du köpa en eller flera meter snö?

Swisha: 1234 123 113, märk ”snömeter”

Vi tar tacksamt emot stöd från så väl privatpersoner som företag.

Företag ta kontakt via satraidrottsforening@gmail.com för mer info.

Du följer kampanjen och hur den fortskrider på vår facebooksida Sätra IF Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Publicerad: 2023-05-03

Senast uppdaterad: 2023-11-05